Commissie Bijzondere Situaties zegt zichzelf te hebben verbeterd

Er zijn duidelijk merkbare verbeteringen doorgevoerd bij de Commissie Bijzondere Situaties in het aardbevingsgebied. Dat blijkt uit een evaluatie door de commissie zelf. Vorig jaar functioneerde ze nog slecht.

De commissie is ruim een jaar geleden ingesteld om mensen met financiële of psychische problemen te helpen. Tientallen hulpzoekenden waren vervolgens zwaar teleurgesteld, bleek uit een rondgang van RTV Noord.

'Drie maanden wachttijd'
Onder meer door die berichtgeving en gesprekken met de Dialoogtafel en burgemeesters uit het bevingsgebied heeft de commissie maatregelen getroffen. 'We hebben meer case-managers aangesteld', zegt een woordvoerder. 'De wachttijd was eind vorig jaar drie maanden, dat kon echt niet. Nu is het een week.'

Te hoge verwachtingen
'Ook hebben we aan verwachtingsmanagment gedaan. Soms denken mensen: 'ons huis wordt opgekocht.' Maar dat kan natuurlijk niet zomaar, dus moeten we vooraf al duidelijk zijn, zodat mensen hun verwachtingen kunnen bijstellen', vervolgt de woordvoerder van de commissie.

Er is een geldpotje van 15 miljoen euro beschikbaar, daarvan is sinds april 2014 ongeveer 3,5 miljoen euro uitgegeven.
Meer over dit onderwerp:
dossieraardschok
Deel dit artikel:

Recent nieuws