'Project X biedt kansen voor Haren'

© spmeijer / Flickr Creative Commons
De Facebookrellen vorig jaar september in Haren bieden kansen voor het dorp. Dat is één van de uitkomsten van een onderzoek door Hanzehogeschool Groningen.
Uit het onderzoek naar imagoschade, uitgevoerd onder leiding van lector Karel Jan Alsem, blijkt dat bij de gemiddelde Nederlander de woonaantrekkelijkheid niet is aangetast door Project X, terwijl de bekendheid van Haren wel is toegenomen.
"Per saldo biedt dat kansen", aldus Alsem. "Beleidsmakers zouden uit het oogpunt van regiomarketing van de hogere bekendheid kunnen profiteren door de goede eigenschappen van Haren meer uit te dragen."
De lector marketing liet onder ruim vierhonderd Nederlanders een steekproef houden gericht op Project X Haren. De resultaten zijn, samen met twee andere onderzoeken, dinsdagmiddag gepresenteerd bij de lancering van Marklinq. Dat is een nieuw platform dat de Hanzehogeschool met het bedrijfsleven moet verbinden.
Marketingonderzoek van Marklinq wordt uitgevoerd door docentonderzoekers. Bedrijven kunnen er lid van worden en zelf hun onderzoeksvragen inbrengen.