Campagne risicowijzer van start

'Je hebt meer in huis dan je denkt!' Dat is ook dit keer de slogan van de campagne van de veiligheidsregio Groningen die maandag van start gaat.
De campagne doet een beroep op de zelfredzaamheid van de burger. Er wordt in uitgelegd hoe je je het beste kunt voorbereiden op een calamiteit, zoals een overstroming of andere noodsituatie.

Ervaringen delen

Volgens Emme Groot van de veiligheidsregio gaat het er niet alleen om dat je voldoende water en batterijen in huis hebt. "Als de waterleiding het begeeft, moet je in staat zijn jezelf te redden." Ook benadrukt de veiligheidsregio dat het belangrijk is je eigen ervaringen met het oplossen van problemen te delen met anderen.
Elke provincie heeft zo'n risicowijzer. In de Groningse variant wordt ook aandacht besteed aan de gevaren van de aardbevingen die het gevolg zijn van de gaswinning in onze provincie.
Via een website, kunnen mensen informatie krijgen over de risicowijzer. Ook komen er onder meer reclames op radio en tv en krijgen Groningers deze week een folder in de brievenbus.