Bewoners van woning bij Aduard kruipen door oog van de naald

Zes bewoners van een woning aan de Friesestraatweg bij Aduard zijn zondagavond door het oog van de naald gekropen. Door een storing in een cv-ketel was een hele hoge concentratie koolmonoxide in de woning ontstaan.
Drie bewoners zijn naar het ziekenhuis gebracht omdat ze zich onwel voelden. "Ze klaagden over duizeligheid, hoofdpijn en misselijkheid", aldus woordvoerder Hielko Sijsling van de brandweer.
De woning had lange tijd leeg gestaan. De ketel vertoonde het hele weekend al kuren en viel steeds weer uit. Gebleken is dat de afvoerpijp helemaal dicht zat, waardoor afvalstoffen niet afgevoerd konden worden. De bewoners mogen van geluk spreken. Hielko Siesling: "Als ze waren gaan slapen waren ze niet meer wakker geworden".
De woning mag voorlopig niet betreden worden. Een installateur gaat maandag de problemen met de cv-ketel verhelpen.