Nieuwolder dood door slecht aangesloten cv-ketel

© Patrick Huisman/Huisman Media
Een verkeerd aangesloten cv-ketel was de oorzaak van de koolmonoxidevergiftiging die woensdag een man uit Nieuwolda fataal werd. Dat meldt de brandweer.
De Nieuwolder
in de kelder van zijn boerderij aan de Dellen. Daar was hij aan het werk geweest met zijn cv-ketel. De man woonde alleen.
Ambulancemedewerkers wilden de man te hulp schieten, maar hun koolmonoxidealarm ging af toen ze in de woning waren. Ze lieten de brandweer metingen doen. Die constateerde dat er inderdaad een hoge concentratie van het dodelijke reukloze gas in de boerderij hing. Na onderzoek bleek dat de ketel niet goed aangesloten was.