Groningen boert goed bij zonnig paasweekend

Het afgelopen paasweekend was een goede start van het toeristenseizoen in onze provincie. Dat zegt Marketing Groningen.
De zeehondencrèche in Pieterburen trok meer bezoekers dan vorig jaar. Ook Vesting Bourtange en het Groninger Museum wisten veel bezoekers te trekken.

Zonnig

Volgens Dina Jongedijk van Marketing Groningen gingen veel mensen dit weekend erop uit. Dat kwam vooral door de zonnige zondag: 'Het was lekker druk in de natuur- en attractieparken. En ook de recreatieparken waren erg tevreden. Ondanks dat het nog geen korte broeken-weer was, gingen veel mensen even lekker erop uit.'

Veel Duitsers

Dit jaar zochten mensen het vooral dicht bij huis op. Veel Groningers bezochten Groninger attractie- en recreatieparken. Qua buitenlanders trokken vooral Duitsers naar onze provincie. Dat komt volgens Marketing Groningen door de Bloemenjaarmarkt afgelopen vrijdag. Daar kwamen in totaal meer dan 100.000 mensen op af.
Uit cijfers van de organisatie van de bloemetjesmarkt kwamen dit jaar 78 Duitse bussen naar de Bloemenmarkt. Vorig jaar waren dat 'slechts' 35 bussen.

Volle hotels

Ook de hotels hebben het dit weekend veel drukker gehad. 'Sommige hotels zaten zelfs helemaal vol. Vooral in de stad, maar dat geldt vast en zeker ook voor hotels in de rest van de provincie', vertelt Jongedijk.

The Passion

Volgens haar komt dat door de goede promotie van Groningen. 'Door The Passion en de landelijke intocht van Sinterklaas willen mensen graag Groningen en omstreken ontdekken.'
Volgens Marketing Groningen belooft het goede paasweekend veel goeds voor de rest van het toeristenseizoen.