Schade aan studentencomplex na brand

In een studentenhuis aan de Tressenplaats in de Groninger wijk Helpman heeft donderdag brand gewoed. Vermoedelijk ontstond de brand door een wasdroger.
Middelbrand

Omdat niet duidelijk was of er nog mensen in het pand waren, werd de brand opgeschaald naar 'middelbrand'. De brandweer rukte uit met twee bluswagens en een hoogwerker. Het pand stond vol rook, maar uiteindelijk bleek het te gaan om een kleine vuurhaard en was de brand snel onder controle. Ook bleek dat alle veertien studenten op tijd het pand hadden kunnen verlaten. Wel is de schade flink; sommige bewoners worden elders ondergebracht.