Gemeente Delfzijl start met doorlopend klanttevredenheidsonderzoek

© Frits Gardenier
De gemeente Delfzijl start op 1 juli met een doorlopend online klanttevredenheidsonderzoek, om zo de dienstverlening aan inwoners en bedrijven te optimaliseren.
Normaal gesproken houdt de gemeente jaarlijks zo'n onderzoek, in ongeveer drie weken tijd.

Waarom?

Loco-burgemeester Jan Menninga legt uit: 'Wij willen graag weten wat onze inwoners van onze dienstverlening vinden en wat zij van ons verwachten. Door dit onderzoek het hele jaar door te doen, krijgen we daarvan een goed beeld. Het helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren en beter in te spelen op de wensen en verwachtingen van onze inwoners.'

Zestig andere gemeenten

Naast de gemeente Delfzijl doen nog zestig andere gemeenten mee aan het onderzoek. Hierdoor is het mogelijk om te vergelijken met andere gemeenten en te leren van elkaar. Behalve het klanttevredenheidsonderzoek worden ook andere factoren gemeten, zoals de wacht- en doorlooptijden aan de balie en de telefoon.

Online invullen

Vanaf 1 juli vraagt de gemeente aan inwoners en bedrijven die contact hebben gehad met de gemeente via de balie, telefoon en de website of zij aan het onderzoek willen meewerken. Het onderzoek duurt vijf minuten, is anoniem en is via internet in te vullen.