'Ik ben boos en verdrietig, dat mag u gerust weten!'

Het schrappen van de vluchten tussen Groningen Airport Eelde en Corfu heeft veel gevolgen voor reizigers die opeens niet meer op vakantie kunnen. Op de redactie van RTV Noord komen verschillende verhalen van gedupeerden binnen.
We zetten een greep uit de reacties hier op een rij:
-'Het hele weekend gewacht op een mail van Hellas Travel maar helaas!!!! Maandagmiddag direct gebeld, (..). De telefoon ging twee keer over en werd dan verbroken, even gewacht en toen weer bellen, de lijn werd nu direct verbroken. E-mails gestuurd omdat ik wou dat ze op me gingen reageren maar niets van dit alles!!'
-'Intussen heb ik al drie e-mails gestuurd naar de advocaten maar krijg niets te horen, want misschien vliegt Aegaen wel vanaf een ander vliegveld in Nederland en kunnen ze ons in ieder geval de tickets sturen (..). Of natuurlijk het geld, wat we liever hebben want we spreken toch wel over 846 euro!'
-'Ik ben boos en verdrietig dat mag u gerust weten… intussen heb ik onze verzekering gebeld omdat we een rechtsbijstand verzekering hebben en hopen dat deze verzekering nog iets voor ons kan betekenen.'
-'Ik kan alleen een ieder adviseren, kijk goed of een organisatie waar je bij boekt bij ANVR en SGR aangesloten is!! Want die heb je echt nodig als er iets zoals dit je overkomt.'
-'De kinderen wonen bij de moeder en we moeten ze nog vertellen dat onze vakantie niet doorgaat en dan maar kijken of we nog een goedkope last-minute kunnen boeken zodat de kinderen niet de dupe gaan worden.'
-'In mei en juni is onze vlucht tot twee maal toe geannuleerd. We hebben extra kosten gemaakt en konden hier geen aanspraak op maken. We konden alleen de kosten van het vliegticket terugkrijgen. Een deel van het geld hebben we via een Europese claimregeling teruggekregen, maar het gaf veel stress en ons vakantieplezier was weg.'
-'Ik heb alles via Hellas geboekt voor het hele gezin. Het gaat om een bedrag van 2500 euro. Vliegtickets en een accommodatie. Over anderhalve week zouden we al weggaan. Als we het geld niet terugkrijgen dan kunnen we nergens naartoe. Ik heb er een slecht gevoel over.'
-'Het grootste probleem vind ik op dit moment de onduidelijkheid en omdat de communicatie via de advocaat loopt.'
-' Ook ik ben een gedupeerde van Hellas; voor 4 personen een vlucht en accommodatie geboekt. Boos, verdrietig, teleurgesteld, machteloos. Hoe nu verder, maar vooral: waarom geen persoonlijk contact? Via de advocaat prima, maar even telefonisch contact zou beter voelen. Wat gaat er gebeuren met mijn geld waar ik zo hard voor heb gewerkt? Hoe snel krijg ik het terug? Ook ik heb geen reservegeld om een andere reis te boeken.'
- 'Wat een tegenvaller om te horen dat alle vluchten naar Corfu per direct geschrapt zijn. In de mail die ik kreeg viel mij gelijk op dat het contact via een advocaat zou gaan. Terstond bekroop mij een gevoel van argwaan. Waarom is Hellas Travel zelf niet meer bereikbaar? En contact? Ik heb gelijk een mail gestuurd en begrijp nu uit de reacties op RTV Noord, dat je ook van de advocaat geen antwoord hoeft te verwachten. (...) Ik krijg hier een hele nare smaak van in mijn mond.

Positief

Toch kregen we ook positieve reacties binnen:
-'Prima service, bij Hellas Travel. Zaterdag geboekt en betaald, gisteren een mail gekregen dat de reis niet doorgaat en vandaag stond het volledige bedrag al weer op mijn rekening.
Een collega had nog even tijd om de aanbiedingen door te kijken en we hebben alweer geboekt naar Tenerife. Alleen gaan we nu vanaf Schiphol. Niet te snel in paniek raken, dus. Ik vond de communicatie met Hellas Travel heel netjes. Ik vind het fijn om ook even een positief geluid te laten horen'.
-'Niks geen last van de crisis hier op dit schitterende eiland!!! Vrijdag vliegen we terug, ben benieuwd!! Zou geen straf zijn om hier nog wat langer te blijven!!'
- Ook geboekt naar Corfu maar gelukkig via het reisbureau van Eelde. Reis omgeboekt en optimistisch vanaf Eelde naar Kos.

Oproep
Bent u ook gedupeerd door het schrappen van de vluchten naar Corfu en wilt u uw verhaal doen? Stuur dan een e-mail met daarin uw verhaal, naam en telefoonnummer naar redactie@rtvnoord.nl.