Rabobank-klanten in Uithuizermeeden komen weer in beeld

Waar in Noord-Groningen kan de klant van de Rabobank met vragen over zijn spaarcenten en zijn hypotheek terecht? De meeste dorpsfilialen van de bank zijn inmiddels opgeheven.
De reden is bekend: steeds meer mensen regelen hun bankzaken via internet. Toch is er nog steeds een groep klanten, die graag persoonlijk contact wil in plaats van per e-mail.

Servicepunt

Om aan die wens tegemoet te komen opent de Rabobank volgende week maandag een servicepunt bij administratiekantoor Vreugdenhil aan de Hoofdstraat in Uithuizermeeden. In dit pand zat vroeger het plaatselijke Rabobankkantoor.

Videoverbinding

Wie dat wil, kan in het servicepunt via een videoverbinding overleggen met een adviseur van het klantencontactcentrum (kcc) van de bank. Dat is gevestigd in Delfzijl. Een medewerker van het administratiekantoor brengt de verbinding met het kcc tot stand.
Frans Musters, directievoorzitter van Rabobank Noord-Groningen, spreekt van 'een vertrouwde omgeving' voor de klant. 'Als het goed gaat, biedt dat veel kansen voor meer plaatsen in de provincie.'

Duizend vestigingspunten

De verwachting is dat op termijn duizend vestigingspunten van de bank worden gerealiseerd door het hele land.

Primeur

Volgens Douwe van Dijk, teamleider van het kcc in Delfzijl, is het servicepunt een landelijke primeur: 'Het is een proef voor een jaar. Daarna besluiten of we ermee doorgaan. Wij verwachten dat meerdere mensen per week er gebruik van gaan maken'.