Idee Martini Brandwondencentrum in race voor 'Beste VR-idee'

© wauw050.nl
Immersive Care, een samenwerking tussen Yellow Bird en Martini Brandwondencentrum uit Groningen, is doorgedrongen tot de finale van het 'Beste VR-idee' van Nederland.
Dit is tijdens de officiële opening van Startup Fest Europe bekendgemaakt door Samsung. Immersive Care strijdt samen met VRees of Liefde en EYE Choose om de winst.

Communiceren met klasgenoten

Het Groninger initiatief heeft een Virtual Reality-oplossing voor kinderen die in het Martini Brandwondencentrum in quarantaine liggen. Door de technologie kunnen de kinderen door middel van een Virtual Reality-ervaring beleven met hun klas. Met twee 360-graden camera's kunnen de kinderen live en virtueel met hun klasgenoten communiceren.

Ruim 200 inzendingen

De drie finalisten zijn verkozen uit ruim 200 studenten, startups en ondernemers die hun idee hebben ingediend bij Samsung. Donderdag de ideeën in de Beurs van Berlage gepresenteerd, waarna een vakjury een winnaar kiest.
De winnaar van de 'VR Challenge' ontwikkelt het idee samen met Samsung tot een concrete toepassing. Wanneer dat gerealiseerd is, wordt het product als pilot op de Nederlandse markt geïntroduceerd.