Groningse ondernemers tevreden over gemeentelijke dienstverlening per mail

Groninger gemeenten scoren bovengemiddeld op dienstverlening via e-mail richting ondernemers.
Groninger gemeenten scoren bovengemiddeld op dienstverlening via e-mail richting ondernemers. © RTV Noord / Nico Swart
Groninger gemeenten scoren bovengemiddeld als het gaat om dienstverlening via e-mail richting haar ondernemers.
Dat blijkt uit een mysteryguest-onderzoek bij 160 Nederlandse gemeenten, in opdracht van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat.

Dienstverlening

Ondernemers in Groningen beoordelen de beantwoording per e-mail met een 7,5, tegenover een landelijk gemiddelde van 6,5. Het gemiddelde cijfer qua dienstverlening ligt landelijk voor het beantwoorden van telefonische vragen op een 7. De Groninger gemeenten scoren onder het gemiddelde met een 6,4.

Gemeente
Mail
Telefoon
Gemiddeld
Delfzijl7.297.587.37Eemsmond6.588.547.07Groningen7.178.477.5Haren 5.51 7.98 6.13Leek 6.295 6.15 6.25 Oldambt5.31 5.65 5.4Stadskanaal 7.078.69 7.47 Veendam 5.5 7.2 5.93Zuidhorn 7.07 7 7.05