Defecte kachel veroorzaakt woningbrand

De brandweer heeft zondagmorgen erger kunnen voorkomen bij een woningbrand aan de Koningsvaren in Ter Apel. Een defecte elektrische kachel in de bijkeuken van de woning was de boosdoener.

Tijdens de rookontwikkeling was er één persoon thuis. Die wist de woning op tijd en zonder verwondingen te verlaten en stond buiten toen de brandweer arriveerde. Een hond, die nog in de woning aanwezig was, werd nog wel uit de woning gered. 

De rokende kachel werd door de brandweerlieden uit de woning gehaald en buiten geblust. Daarna kon de woning worden geventileerd.
 

Meer over dit onderwerp:
112nieuws brand TER APEL
Deel dit artikel:

Recent nieuws