'We willen jongeren met ludieke acties naar het theater trekken'

Een rood Dafje moet bezoekers als een magneet naar Theater Geert Teis trekken. De Knoalster schouwburg mikt voor het nieuwe theaterseizoen vooral op meer jonge aanwas.

'Theaterbezoekers zijn vooral de wat oudere mensen, die komen heel graag en vaak. Het jongere publiek is toch wat lastiger hier naartoe te halen. Die moet je op een andere manier bereiken.'

Spontaan idee

Om die reden zocht het theater naar een ludieke manier om de aandacht te trekken. De keuze viel op een rondrit met een rode Daf door de straten van Stadskanaal. Volgens pr-man Mike Bakker ontstond het idee spontaan.

'De slogan van ons theater is 'De kroon op uw dag', dus wij dachten ludiek 'De kroon op uw Daf'. In de auto zijn de programmaboekjes voor het nieuwe seizoen alvast af te halen.

Vernieuwend programmeren

Naast de opvallende auto zet het theater ook social media en de eigen website in om jongeren naar de zaal te trekken. En dat is nog niet alles, zegt Bakker.

'Ook in de programmering moeten we vernieuwend zijn. Dat doen we bijvoorbeeld door YouTubers te programmeren en door meer jeugdvoorstellingen te plannen.'

Meer over dit onderwerp:
STADSKANAAL
Deel dit artikel:

Recent nieuws