Handige harry's willen profiteren van succes WOAROMDATTEN!?

Groningse copycats maken gretig gebruik van de populariteit van de nieuwe single WOAROMDATTEN!? van Wat Aans!. En vooral van de merchandise die de Groningse rapformatie daar bij is begonnen.

Sinds de dag van de release, afgelopen dinsdag, werden de clip en de promo's van WOAROMDATTEN!? honderdduizenden keren bekeken.

T-shirts met uitspraken

Wat Aans! sprong daar op in door via hun eigen website t-shirts te verkopen met een aantal uitspraken uit het nummer en de reportage van GeenStijl in Pekela, waar het nummer op gebaseerd is.

Goedkoper

Maar er zijn ten minste twee Groningers die nu ook hun eigen t-shirts verkopen met WOAROMDATTEN!? op de borst. Die worden via Facebook vijf tot zeven euro goedkoper aangeboden. Saillant detail: één van die handelaars is Adriaan Kleve, de man die de uitspraak 'WOAROMDATTEN!?' tien jaar geleden deed in de reportage van GeenStijl, en nu in de single van Wat Aans! zit.

Rik Baptist van Wat Aans! kan er wel om lachen: 'Ze doen maar, kan ons niet zoveel schelen. Mooi toch? Wel zou ik het netjes vinden als mensen ons ontwerp niet één op één overnemen.'

Lees ook:

- Adriaan Kleve over GeenStijl-interview: 'Hai vruig zulf van dij domme antwoorden'
- Grunneger uitspraak 'WOAROMDATTEN!?' scoort online dankzij Wat Aans

Meer over dit onderwerp:
kunst_en_cultuur sport GRONINGEN
Deel dit artikel:

Recent nieuws