Lopend Vuur: Kinderen hoor je niet lastig te vallen met reclame

Reclames voor kinderen zijn vaak zeer effectief
Reclames voor kinderen zijn vaak zeer effectief © ANP
Het Nederlandse voedingsbedrijf Unilever stopt met reclames en marketing die gericht zijn op jonge kinderen. Ook stopt Unilever met het inhuren van influencers en andere beroemdheden. Bovendien gaan ze het gebruik van tekenfilmfiguren beperken in reclames.
Reden is om overgewicht tegen te gaan bij kinderen. Het bedrijf begint de reclamestop met de ijsjes, zoals de Magnum en de Raket. Later volgen andere producten.
Hoe denk jij over reclames voor jonge kinderen?

Ons Lopend Vuur

Praat mee

Wil jij meepraten over ons Lopend Vuur? Deel je mening en toelichting op onze Facebookpagina of laat ons telefonisch weten wat je vindt via 050-3188288.

Overboord geslagen containers

'Overboord geslagen containers moeten we in deze wereldeconomie accepteren' was woensdag ons Lopend Vuur. Van de 5.259 stemmers was 88 procent het daarmee oneens en 12 procent eens.