Hooghoudt haalt webshop binnen dag offline na kritiek slijters

De kersverse webshop van Groninger drankproducent Hooghoudt is alweer offline gehaald. Dat gebeurde na kritiek van met name slijters.

Hooghoudt kondigde de webshop dinsdagochtend aan als een nieuwe manier om klanten te voorzien van alcoholische dranken.

Leeftijdschecks

De drankproducent kon tot voor kort online geen jenever verkopen, omdat postbezorgbedrijven geen leeftijdschecks aanboden. Sinds enige tijd is dat wel het geval, waarop het familiebedrijf de webshop begon.

Boze slijters

Dat nieuws schoot een aantal slijters in het verkeerde keelgat. Op de Facebookpagina van Hooghoudt uitten verschillende drankverkopers hun ongenoegen.

'Mooi, dan kan eindelijk al dat incourante spul eruit', zegt slijter Wilfred Van Schaik, verwijzend naar producten van Hooghoudt. 'Kunnen we ruimte maken voor leveranciers die wel met de slijters willen samenwerken.'

Een andere slijter komt eveneens van een koude kermis thuis: 'Fijn, de samenwerking met jullie is net gestart, komen jullie met dit. Erg teleurgesteld.'

'Slijters zijn hoogste prioriteit'

Hooghoudt haast zich vervolgens om de slijters via Facebook gerust te stellen, en reageert als volgt op hun kritiek:

'Het slijterskanaal blijft onze hoogste prioriteit. We nemen spoedig contact met je op om nader toelichting te geven en eventuele vragen te beantwoorden.'

Gesprek aangaan

Dinsdagavond volgt de mededeling van Hooghoudt dat de webshop offline is gehaald.

'De lancering van onze webshop maakt veel reacties los bij onze gewaardeerde partners. We hebben daarom besloten om deze offline te halen zodat we eerst met open vizier de dialoog aan kunnen gaan.'

Lees ook:

- Hooghoudt begint webshop voor alcoholische dranken

Meer over dit onderwerp:
economie GRONINGEN
Deel dit artikel:

Recent nieuws