Gemeente Groningen slecht bereikbaar door ict-storing

Het klantcontactcenter van de gemeente Groningen is moeilijk te bereiken
Het klantcontactcenter van de gemeente Groningen is moeilijk te bereiken © Flickr / Alan Clark (Creative Commons)
De gemeente Groningen kampte donderdag met een storing in het computer- en telefonienetwerk. Dat had de he;e dag gevolgen voor de bereikbaarheid en de dienstverlening van diverse afdelingen.
Zoals het klantencontactcentrum, waar normaal gesproken telefoontjes van buitenaf binnenkomen. Afspraken maken via internet met de afdeling Burgerzaken ging ook moeizaam.

Duimen draaien

De problemen ontstonden bij de ict-afdeling aan de Trompsingel. Daardoor werkten veel computerprogramma's niet of gebrekkig.
Ook medewerkers van de Dienst Sociale Zaken en Werk ondervonden de gevolgen. 'Ik zit de hele dag al duimen te draaien en er gebeurt niks', zei één van hen. 'Ik ga maar naar huis.' Dit voorbeeld werd door anderen gevolgd.

Klantencontactcentrum

Een medewerker van het klantencontactcnetrum stelde donderdagavond dat het voor burgers maar ook voor medewerkers van het KCC, moeilijker was om sommige andere afdelingen te bereiken, maar dat het KCC zelf goed bereikbaar was. Het probleem is inmiddels verholpen