Docuserie RTL over ondernemer van het jaar

GRONINGEN - De verkiezing van de Groninger Ondernemer van het Jaar krijgt landelijke aandacht doordat RTL er een documentaire-serie van 15 programma's aan gaat wijden. Het comité dat de prijs organiseert heeft daarover een contract gesloten met de commerciele zender.
Het contract is afgesloten om meer publiciteit te krijgen voor de ondernemingen, en het ondernemingsklimaat in het Noorden. "Die landelijke publiciteit kunnen de bedrijven uitbuiten", zegt Henk Wiering van het verkiezingscomité.
Het enthousiasme voor de prijs nam de laatste tijd af door het gebrek aan media-aandacht voor de deelnemende bedrijven. Wiering: "Het leverde een hoop werk op, de ondernemers moesten op allerlei bijeenkomsten verschijnen, maar het leverde qua exposure weinig op."
RTL krijgt volgens Wiering geen stem in de voordracht van de kandidaten of de winnaar. "De zender krijgt alleen de namen aangereikt van de deelnemers, daar moeten ze het mee doen. Het is niet zo dat er bedrijven zijn gekozen die spektaculaire producten maken."