Festival Let’s Gro gaat van start als Let’s GrOnline

Vanwege de coronacrisis zijn alle festivals op de lange baan geschoven. Het Groningse inspiratiefestival Let’s Gro gaat online in een andere vorm en met een nieuwe naam verder.

In plaats van een tent op de Grote Markt en 120 activiteiten in vier dagen, begint Let’s GrOnline in samenwerking met het Forum donderdag op letsgro.nl. ‘Via online events bespreken we de toekomst van Groningen’, zegt woordvoerder Sandrina Scholte.

Digitale ruimtes

Op de site komen digitale ruimtes. Iedereen met een goed idee voor de toekomst van Groningen kan zo’n ruimte reserveren en een podium krijgen. Een aantal ruimtes is gratis te gebruiken en er kan zo’n vijftig man publiek bij.

Alle evenementen worden opgenomen en zijn later terug te kijken. Ook zijn de meeste evenementen gratis. Bij culturele activiteiten wordt gevraagd om een donatie. Verder zijn er speciale podcasts en virtuele ontmoetingen.

Omgegooid

Eigenlijk zou Let’s Gro in het teken van klimaatverandering staan. Vanwege de coronacrisis is het hele festival omgegooid. Ook de kosten zijn vooralsnog lager: eerder kostte het festival 157.000 euro, nu is het opstartgeld 25.000 euro.

Hoeveel bezoekers het festival wil trekken, is niet bekend.

Lees ook:
- NPG-geld gaat gewoon naar festival Let's Gro
- Kinderen ontwerpen ideale binnenstad bij Let's Gro: 'Een xxl-trampoline, waarom niet?'

Meer over dit onderwerp:
binnenstadgroningen uitagenda
Deel dit artikel:

Recent nieuws