Groninger musea zetten in op digitale promotie: 'Belangrijk in coronatijd'

Om hun publiekbereik te vergroten en nieuwe doelgroepen aan te spreken, laten elf musea in de provincie Groningen professionele video's maken via het platform MuseumTV.

De provincie Groningen steunt het project met 35.000 euro.

Voordeel voor kleine musea

MuseumTV is een digitaal platform waarop Nederlandse musea digitaal toegankelijk worden gemaakt. Volgens de provincie worden vooral kleinere musea, die zelf vaak geen middelen en mensen hebben voor het maken van een professionele video, op deze manier ondersteund bij het vergroten van hun digitale zichtbaarheid en naamsbekendheid.

Zeker in coronatijd is het van belang om de digitale bereikbaarheid en zichtbaarheid van de musea te vergroten
Mirjam Wulfse - Gedeputeerde

'Parels van Groningen'

'MuseumTV is een mooie manier om de parels van Groningen onder de aandacht te brengen voor een breed en divers publiek', aldus gedeputeerde Cultuur Mirjam Wulfse. 'Veel meer mensen zouden erachter moeten komen hoeveel moois Groningen te bieden heeft. Zeker in coronatijd is het van belang om de digitale bereikbaarheid en zichtbaarheid van de musea te vergroten.'

Deelnemende musea

Onder de deelnemende musea zijn het Kloostermuseum Aduard, het Klokkengieterijmuseum Heiligerlee, Borg Verhildersum Leens, Vestingmuseum Oudeschans en Story World Groningen, in het Forum.

Vorig jaar maakten twaalf andere musea in de provincie al gebruik van het online platform.

Meer over dit onderwerp:
kunst_en_cultuur corona GRONINGEN
Deel dit artikel:

Recent nieuws