‘NAM is helemaal niet klaar met de schadeafhandeling’
Ik werd kwaad
De zoveelste keer
Aanbod
Slecht gevoel bij
'Ik wil het vergoed krijgen'
De NAM geeft aan dat met de afhandeling van de laatste oude schadezaken een einde is gekomen aan hun rol in de reguliere schadeafhandeling. Maar dat er na dat proces nog wel een paar andere situaties zijn.
‘In enkele gevallen lopen er nog gesprekken m.b.t. complexe situaties waar de reguliere procedures door schademelder zijn beëindigd of niet van toepassing zijn en NAM medewerking verleent om toch tot een (totale) oplossing te komen.’
‘Daarnaast is er in enkele gevallen waar het geschil al is beslecht nog sprake van uitvoering van herstelwerkzaamheden, kan er (bijvoorbeeld conform arbiteruitspraak) aan de hand van facturen na herstel nog iets aan bijkomende kosten gedeclareerd worden et cetera. Dit wordt gewoon opgevolgd.’
‘Rechtszaken (zo’n 25 zaken waarin schade een component is, vaak in samenhang met ander claims) maken geen onderdeel uit van het ‘reguliere traject’. NAM bepaalt hierin ook niet de doorlooptijd en vervolgstappen. De rechtszaken lopen vanzelfsprekend gewoon door.’
‘In een aantal gevallen heeft de schademelder aangegeven het niet eens te zijn met de uitspraak van de Arbiter Bodembeweging. NAM geeft opvolging aan de uitspraken van de Arbiter Bodembeweging, maar kan het (eventueel) toegewezen schadebedrag alleen uitkeren met medewerking van de schademelder.’
‘Ook zijn er schademelders die vroegtijdig uit het de reguliere schadeafhandeling zijn gestapt. Voor schademelders die het niet eens zijn met de uitspraak van de Arbiter of die uit de schadeafhandeling zijn gestapt bestaat dan nog de mogelijkheid de schades ter beoordeling voor te leggen aan de civiele rechter.’