Film moet aardbevingsgebied aan bedrijven aanprijzen

De Economic Board Groningen (EBG) heeft een film gemaakt om het aardbevingsgebied te promoten.

Het doel is vooral bedrijven naar noord- en midden-Groningen te halen.

VR-bril

De film wordt vrijdag onder de aandacht gebracht op de markt in Loppersum. Daar delen mensen van EBG kartonnen Virtual-Realitybrillen uit. 'Het liefst zouden we mensen de film hier laten bekijken via een luxe VR-bril, maar dat gaat vanwege corona niet', legt Annemiek Maathuis van EBG uit.

De kartonnen brillen kunnen mensen mee naar huis nemen. De film, genaamd MOOI, laat volgens Maathuis 'het landschap en de dorpen, maar vooral de bedrijven, initiatieven en kansen uit het aardbevingsgebied zien'.

Thuis

'Via de VR-bril kun je echt rondkijken. Maar de film is ook gewoon thuis op de laptop of telefoon te bekijken', aldus Maathuis.

Lees ook:
- Ic-personeel UMCG ontspant tussen dolfijnen en olifanten in virtuele wereld

Meer over dit onderwerp:
dossieraardschok
Deel dit artikel:

Recent nieuws