FC verkoopt in één dag ruim duizend gesigneerde Robben-shirts
De actie levert de club zo'n 123.000 euro extra omzet op.
Nepshirts
‘We hebben de laatste tijd vaak last van mensen die nepshirts kopen of aanbieden’, zegt marketingmanager Edwin Froma. ‘Dat heeft natuurlijk ook met de komst van Arjen Robben naar Groningen te maken. Die shirts zijn vaak van mindere kwaliteit, hebben een andere kleur groen en zien er na een paar keer wassen een stuk minder mooi uit.’
Met handtekening
‘Je ziet tal van Black Friday-acties’, vervolgt Froma. ‘Wij hebben er voor gekozen om shirts met de handtekening van Robben te verkopen. Het shirt is dus net zo duur, maar door de handtekening voegen we waarde toe. Op dit moment hebben we zo’n duizend shirts verkocht.’
Binnen tien minuten was Robben klaar met de eerste honderd
Nog paar honderd handtekeningen zetten
Door het enorme succes van de actie moet Robben nog wel even aan de bak, want tot nu toe heeft hij zo’n honderd handtekeningen gezet. ‘Hij kan het gelukkig heel snel’, lacht Froma. ‘Binnen tien minuten was hij klaar met die eerste honderd. Bij Bayern moest hij soms wel duizend handtekeningen op shirts zetten, dan is dit dus een peulenschil.’
Shirtverkoop is flink gestegen
Dankzij het aantrekken van Robben heeft de club sowieso al meer dan twee keer zoveel shirts verkocht als gebruikelijk. De club verkocht inmiddels al zo’n 7000 shirts waar dat normaal op ongeveer 3000 thuisshirts ligt over een heel seizoen.
Lees ook: