Bewoners geëvacueerd bij brand Merwedestraat

Bewoners geëvacueerd bij brand Merwedestraat
GRONINGEN - Er heeft zondagmorgen brand gewoed in een portiekwoning aan de Merwedestraat in Groningen.
De bewoner van het huis vluchtte naar het balkon en de brandweer heeft hem daar vandaan gehaald. De man was niet gewond, maar had wel rook ingeademd. Bewoners van naastgelegen panden moesten uit voorzorg hun huizen verlaten. Na een uur konden zij weer terug.
De brand is vermoedelijk ontstaan in een bed. De precieze oorzaak is nog niet bekend.