Bewoners ademen rook in bij kachelbrand; keukenbrand op tijd geblust

De schoorsteen van de pelletkachel blies rook de woning in
De schoorsteen van de pelletkachel blies rook de woning in © Dennis Venema
Bij een kachelbrand in een woning aan de Johan Willem Frisolaan in Hoogezand zijn dinsdagavond twee mensen lichtgewond geraakt.
Een vader en zijn dochter moesten zich door ambulancepersoneel laten behandelen nadat ze rook hadden ingeademd. Het probleem werd veroorzaakt nadat de pelletkachel in storing was geraakt, waardoor rook de woning werd in geblazen. Die stond daardoor vol rook.
Volgens een brandweerwoordvoerder hoefde het tweetal niet mee naar het ziekenhuis.

Keukenbrand in Mussel

De brandweer moest eerder op de avond ook al in actie komen bij een keukenbrand aan de Musselweg in Mussel. De bewoner wist de vlammen zelf te doven, maar waarschuwde toch de brandweer.
Dat was maar goed ook, want uit een nacontrole bleek dat er nog vuur zat in de dakconstructie van de keuken. De brandweer heeft ook die laatste vlammen gedoofd.