Nieuwe campagne moet meer bezoekers naar Delfzijl trekken

Beeld uit de marketingcampagne voor Delfzijl
Beeld uit de marketingcampagne voor Delfzijl © Gemeente Eemsdelta
'Delfzijl: het einde van de wereld voor sommigen, voor anderen helemaal het einde.' Met die woorden eindigt de nieuwe promotiefilm van de vestingstad. De video hoort bij de campagne 'Zielsgelukkig in Delfzijl'.
Met die campagne wil Delfzijl naar eigen zeggen 'het imago van de stad versterken, meer bezoekers naar de stad trekken en de trots van inwoners op hun stad vergroten'.

Genieten en proeven in de stad

De bedenkers van de campagne willen laten zien dat Delfzijl een veelzijdige stad is. De video past daar goed bij en moet bezoekers en toeristen warm maken voor een bezoek. 'De promo is een echte ‘feelgood movie’ en roept op tot actie, genieten en proeven ín en van de stad. Van museumbezoek tot fietsen, varen, shoppen en lekker eten.'
Onderdeel van de campagne, die tot de nazomer loopt, zijn posters in etalages en langs de provinciale wegen rondom Delfzijl. Ook verspreiden ondernemers gratis ansichtkaarten en komt er een social mediacampagne.
Bekijk hier de promotiefilm van Delfzijl
De marketingcampagne is een initiatief van Handelvereniging Het Dok Delfzijl, in samenwerking met de toeristische marketingorganisatie Top van Groningen.