Lubach's eerste De Avondshow scoort 1,6 miljoen kijkers op tv

Arjen Lubach aan zijn bureau in De Avondshow
Arjen Lubach aan zijn bureau in De Avondshow © VPRO
De eerste uitzending van Arjen Lubach's nieuwe dagelijkse avondprogramma De Avondshow bereikte 1,6 miljoen kijkers op tv. Alleen het NOS Journaal van 20.00 uur werd maandagavond beter bekeken.
De Lutjegaster en Groninger had bijvoorbeeld twee keer zoveel kijkers als Jinek, dat op hetzelfde tijdstip premier Rutte te gast had. Het liet ook talkshow Op1 achter zich.

Ook op YouTube en NPO Start

Behalve op tv worden de fragmenten uit De Avondshow ook meteen op YouTube gezet. Daar heeft de meest bekeken video, 'Het Interbellum bulletin' over de situatie tussen Oekraïne en Rusland, nog eens 86.000 kijkers.
Buiten de items uit de tv-uitzending is er dagelijks ook nog een apart item op streamingdienst NPO Start; gisteren een spel met gast Kim van Kooten. De kijkcijfers daarvan zijn niet bekend. Ook de Uitzending Gemist-cijfers zijn nog niet meegenomen in de 1,6 miljoen kijkers van maandagavond.

Opvolger Zondag met Lubach

De Avondshow met Arjen Lubach is de opvolger van Zondag met Lubach, de wekelijkse satirische nieuwsshow waarvan Lubach en zijn team afgelopen voorjaar de laatste aflevering maakten. Dat programma liep dertien seizoenen en won in 2017 de Gouden Televizier-Ring.
Zondag met Lubach zorgde geregeld voor spraakmakende items, zoals de 'Netherlands second'-video, de Nieuwsuur-rap en filmpjes over de bio-industrie. Het programma begon in 2014 met zon 400.000 kijkers en zwaaide in maart 2021 af met ruim 1,8 miljoen kijkers.
Net als Zondag met Lubach wordt ook De Avondshow uitgezonden door de VPRO.